آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

این وبلاگ در خصوص آموزش بورس و بازار سرمایه ویژه افرادی می باشد که قصد دارند یک سرمایه گذاری مناسب را شروع کنند.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

آموزش تابلو خوانی در بورس : لازمه فعالیت هر سرمایه گذار

آموزش تابلو خوانی در بورس یکی از نیازهای اساسی هر سرمایه گذار بعد از ورود به بازار سرمایه و دریافت کد بورسی می باشد تا بتواند اتفاقاتی را که در تابلو معاملاتی بورس مشاهده می کند تجزیه و تحلیل کرده تا با استفاده از اطلاعات بدست آمده به خرید و فروش سهام بپرداد. تابلو خوانی بورس حتی برای سرمایه گذارانی که چندین سال در بازار سرمایه فعالند نیز کارایی دارد و همه سرمایه گذاران حتی آنهایی که با استفاده از تحلیل بنیادی و یا تکنیکال در بازار معامله می کنند باید آن را یاد بگیرند. برای درک بهتر این موضوع مثالی میزنم. فرض کنید که سرمایه گذاری با تحلیل بنیادی سهم کپشیر را برای خرید مد نظر دارد. آیا این سرمایه گذار صرفا با وجود اینکه کپشیر بنیادی خوبی دارد باید آن را بخرد و یا باید مولفه های دیگری را هم مد نظر قرار دهد؟ اینجاست که باید با استفاده از تابلو خوانی قیمت مناسبی را برای خرید مد نظر قرار دهد. حال اگر رفتار معاملاتی سرمایه گذاران در این سهم فروش است آیا باز هم باید سهم را بخرد و یا اینکه صبر کند تا تابلو سهم مناسب شود و زمانی که فشار فروش در سهم نیست ان را خریداری کند؟ اینها موضوعاتی است که در بحث تابلو خوانی در حصوص آن صحبت می شود.

 

یکی از مشکلاتی که در بین فعالان بازار سرمایه در خصوص تابلو خوانی بورس وجود دارد این است که سرمایه گذاران بنیادی و یا تکنیکالیست در هنگام خرید سهام اصلا به روانشناسی بازار بورس توجهی ندارند و رفتار معامله گران را در خریدن و یا فروختن سهم در یک قیمت مناسب در نظر نمی گیرند و ممکن است حتی با فرض مناسب بودن سهم، قادر نباشند در یک قیمت مناسب سهم را خریداری و یا به فروش برسانند. اینکه ما قادر به تشخیص محدوده مناسب برای فروش سهم باشیم صرفا با ترکیبی از تحلیل تکنیکال و آموزش تابلو خوانی در بورس امکان پذیر است و افرادی که قادر به درک موضوع حجم معاملات و استفاده از آن در خرید و فروش سهم باشند قادرند موقعیت های مناسبی را برای فروش سهم انتخاب کنند.

 

آموزش تابلو خوانی در بورس

 

آموزش تابلو خوانی در بورس

آموزش تابلو خوانی در بورس یکی از آموزش هایی می باشد که هر سرمایه گذار باید آن را بیاموزد تا بتواند درک بهتری نسبت به تابلومعاملات و برخی تکنیک های معاملاتی در بورس داشته باشد. شناخت و خواندن تابلو معاملاتی در بورس صرفا نگاه کردن قیمت ها و برخی مولفه های معاملاتی در سهم نیست بلکه سرمایه گذار باید قادر به درک بخش های موجود در صفحه معاملات باشد. اینکه سرمایه گذار قیمت های معاملاتی مانند آخرین معامله، قیمت پایانی و … را میبیند باید بتواند به درستی ان را تفسیر کند که این موضوع جز با آموزش تابلو خوانی در بورس امکان پذیر نیست. آنچه را که امروز تحت عنوان تابلو خوانی در بورس داریم شامل تفسیر قیمت ها در بازار و رفتارهایی می باشد که در ذهن خریداران و فروشندگان شکل میگیرد و همه اینها در قالب عدد و رقم خود را نشان میدهد. اما متاسفانه عده ای فکر میکنند که تابلو خوانی صرفا آموزش سایت TSETMC است در صورتی که این تفکر اشتباه و این موضوع هم به اشتباه در ذهن سرمایه گذاران جا افتاده است. پس بدانید که آموزش تابلو خوانی در بورس در واقع فهمیدن تفکرات سرمایه گذاران در معاملات است.

 

کتاب تابلو خوانی در بورس

اما یکی از مشکلات دیگری که سرمایه گذاران دارند این است منبع درستی برای مطالعه تابلو خوانی در بورس ندارند و به همین دلیل به دنبال یافتن منبع مناسبی برای یادگیری تابلو خوانی در بورس می باشند. یکی از کتاب هایی که در این زمینه می تواند مفید باشد مطالعه کتاب ” سهام نخرید مگر با شناخت رفتار و روانشناسی بازار ” می باشد که با استقبال بالای سرمایه گذاران قرار گرفته و با فروش ۱۲۰۰۰ جلد به چاپ هفتم رسیده است و یکی از کتاب های پرفروش بازار سرمایه به حساب می اید که دلیل آن نیز بیان تکنیک های معاملاتی و برخی تکنیک های تابلو خوانی در بورس به زبانی کاملا شیوا و روان می باشد. بنابراین به همه سرمایه گذارانی که فعالیت آنها در بازار سرمایه کمتر از دو سال می باشد پیشنهاد میکنم که این کتاب را مطالعه کنند. در واقع این کتاب حاصل تجربه های معامله گری می باشد که هر سرمایه گذاری باید با صرف زمان زیاد ئو هزینه زیاد در بازار سرمایه آن را کسب کند.

آموزش تابلو خوانی در بورس

 

در حال حاضر کلاس آموزش تابلو خوانی در بورس در کارگزاری آگاه در حال برگزاری می باشد که سرمایه گذاران از طریق لینک قادر به ثبت نام می باشند.

 

سرفصل های کلاس آموزش تابلو خوانی در بورس

  • آشنایی کلی با سایت tsetmc

    شاخص کل یا هم وزن : بر اساس کدام بازار را تحلیل کنیم.

    بررسی رفتار معامله گران بازار در خرید و فروش بر اساس قیمت های پایانی و آخرین معامله

    چگونگی تشخیص ورود پول هوشمند به سهم بر اساس حجم معاملات

    بررسی نسبت خریدار به فروشنده در تشخیص روند حرکتی سهم

    چگونه ورود نقدینگی به کل بازار را تشخیص دهیم.

    بررسی روند خرید و فروش حقیقی و حقوقی در بازار و تصمیم گیری بر اساس آن

    معرفی برخی از فیلترهای کاربردی در جهت شناسایی سهام

    چگونه ورود نقدینگی به صنایع را تشخیص دهیم.

    کد به کد و معاملات بلوکی و بررسی رفتار معامله گران حقیقی و حقوقی در خرید و فروش

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی