آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

این وبلاگ در خصوص آموزش بورس و بازار سرمایه ویژه افرادی می باشد که قصد دارند یک سرمایه گذاری مناسب را شروع کنند.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

کد به کد کردن سهام : چگونگی تشخیص و استفاده از آن در معاملات

کد به کد کردن سهام در معاملات یکی از روش های ساده و قابل تشخیص برای شروع یک حرکت جدید در سهم می باشد.

تابلو خوانی در بورس در سایت مدیریت فناوری بورس تهران یکی از محبوب ترین روش های معاملاتی در کنار تحلیل بنیادی و تکنیکال برای سرمایه گذاران به حساب می آید و چه بسا سرمایه گذاران زیادی از تابلو خوانی به عنوان یک روش تکمیلی برای خرید و فروش خود استفاده می کنند. البته در کلاس های آموزش تابلو خوانی در بورس هم گفته می شود که یک سرمایه گذار در کنار تحلل بنیادی و تحلیل تکنیکال برای خرید سهم حتما باید قادر به رفتار شناسی و روانشناسی بازار باشد که این موضوع از طریق افزایش تجربه در بازار و از طریق یادگیری تکنیک های تابلو خوانی در بورس تهران امکانپذیر است. در کنار مباحث مطرح شده، مدیریت سرمایه مناسب هم میتواند ضامن بقا و ماندگاری سرمایه گذار در بازار باشد و بهتر است سرمایه گذار بحث مدیریت سرمایه را به عنوان یکی از اساسی ترین اصول موفقیت در بازار مد نظر قرار دهد.

شاید بارها شنیده باشید که در فلان سهم کد به کد انجام شده است ولی هیچگاه آن را درک نکرده اید و منبع مطالعاتی خوبی هم برای آن پیدا نکرده اید. در ابن نوشتار قصد دارم در خصوص کد به کد کردن سهام در معاملات و مفهوم آن در خرید و فروش سهام صحبت کنم.

در بخش قبل در خصوص معاملات بلوکی و اثرات آن بر قیمت سهم در بازار صحبت کردیم و اینکه چگونه معاملات بلوکی در بازار سرمایه می تواند به رشد قیمت سهم کمک کند ( پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید) در این بخش قصد داریم در خصوص کد به کد کردن سهام در معاملات صحبت کنیم و اینکه چگونه کد به کد کردن سهام میتواند سیگنالی برای معاملات باشد.

کد به کد کردن سهام در بازار سرمایه توسط حقیقی ها و حقوقی ها انجام می شود و دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که شامل دلایل زیر می باشد.

 1- فریب خریداران و فروشندگان

2- جا به جایی سهم برای شروع یک حرکت مثبت و یا منفی در سهم

 

معمولا کد به کد در بازار سرمایه زیاد مشاهده می شود و رویه کار به این صورت می باشد که ممکن است یک کد حقوقی چندین کد حقیقی برای خود داشته باشد و زمانی که سهم شرایط مناسبی برای رشد داشته باشد با کد حقوقی فروشنده و با کد حقیقی خاص خریدار می شود و سپس با استفاده از کد حقوقی شروع به خرید سهم در بازار کند تا جایی که قیمت سهم در بازار افزایش یابد و سپس با کد حقیقی و بعد از رشد قیمت اقدام به فروش سهم میکند و به این ترتیب سود خوبی نصیب کد حقیقی خریدار می شود حال همین حالت در جهت منفی و در هنگام کاهش قیمت سهم نیز وجود دارد.

 

نکات قابل توجه در کد به کد کردن سهام :

در هنگام معاملات روزانه هنگامی که در زمان های خاصی، حجم معاملات روزانه به یکباره افزایش می یابد و حجم معاملات حالت غیرنرمال دارد باید به بررسی این موضوع پرداخت که آیا در معاملات کد به کد شده است یا خیر. برای مشاهده ریز معاملات روزانه در صفحه مربوط به هر نماد و در بخشی که در زیر به آن اشاره می شود میتوان ریز معاملات روزانه را مشاهده کرد و از طریق فهمید که در معامله کد به کد انجام شده است یا خیر.

 

کد به کد کردن سهام

 

همانطور که در شکل بالا مشاهده می شود می توان در بخش ریز معاملات و جدول حجم قیمت، حجم های غیرعادی را که نشان دهنده معاملات بلوکی در نماد می باشد را مشاهده کرد.

 

انواع کد به کد کردن در سهام یک شرکت

کد به کد کردن با حالت های مختلف میتواند انجام شود که شامل کد به کد از حقیقی به حقیقی، از حقوقی به حقیقی، از حقوقی به حقوقی و از حقیقی به حقوقی می باشد. یکی از مهم ترین این حالات کد به کد کردن در سهم از حقوقی به حقیقی می باشد که معمولا با یک هدف خاص در سهم صورت میگیرد و معمولا بعد از این اتفاق باید در انتظار یک حرکت رو به رشد در سهم بود. حال ممکن است  این حرکت سریعا اتفاق بیفتد و یا اینکه بعدا اتفاق بیفتد. در خصوص کد به کد کردن از حقیقی به حقوقی هم که در مطلب بالا توضیح داده شد و گفته شد که عموما با هدف خالی کردن و فروش سهم صورت می گیرد. در دو حالت دیگر هم معمولا نباید در انتظار حرکت خاصی در سهم بود. بنابراین اگر دیدید که در نمادی کد به کد کردن سهم از حقوقی به حقیقی اتفاق افتاده است باید در انتظار یک حرکت مثبت در سهم بود. البته ممکن است گاهی اوقات بعد از کد به کد رشد قیمت سهم بعد از چند روز اتفاق بیفتد و این نشان میدهد که برنامه برای افزایش قیمت سهم وجود دارد. به عنوان مثال در شکل زیر کد به کد از حقوقی به حقیقی نماد دالبرانجام شده است.

نکته:

زمانی که در نمادی کد به کد انجام می شود تعداد خریدار و فروشنده نیز دستخوش تغییراتی می شود که نشان می دهد معامله بین عده ای خاص انجام شده است.

بنابراین هر گاه به این نتیجه رسیدید که در نمادی کد به کد سهام انجام شده است حتما معاملات سهم را رصد کنید و به دنبال یافتن سیگنال خرید و یا فروش در سهم باشید چرا که درک کد به کد سهام در معاملات می تواند موقعیت های مناسبی را برای سرمایه گذار در بازار ایجاد کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی