آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

این وبلاگ در خصوص آموزش بورس و بازار سرمایه ویژه افرادی می باشد که قصد دارند یک سرمایه گذاری مناسب را شروع کنند.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تابلو خوانی سهام : نمادهای پر بیننده

در بخش‌های قبل در خصوص تابلو خوانی سهام صحبت کردیم و گفتیم برخی از تکنیک های معاملاتی در سایت tsetmc وجود دارد که سرمایه گذار با دانستن آن و گذراندن کلاس آموزش تابلو خوانی در بورس قادر به درک این تکنیک ها و استفاده از آن در معاملات می باشد. تکنیک های تابلو خوانی در بورس در واقع یکی از بهترین تکنیک ها در هنگام خرید سهم در زمان مناسب و از طرفی تشخیص نوسان های کوتاه مدت می باشد. این تکنیک ها در واقع ماهیت تحلیلی ندارند و صرفا می توانند به عنوان یک آلارم برای سرمایه گذار به حساب آیند که سرمایه گذار در میانه بازار با استفاده از تکنیک هایی که در این سایت مطرح شده است به سادگی میتواند برخی از سهامی که شاید قرار است یک بازی بر روی آن تعریف شود را پیدا کرده و آن را رصد کند و در نهایت برای خرید آن اقدام کند.در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که چگونه با رصد کردن نمادهای پربیننده در بازار میتوانیم سهامی را بررسی کنیم که برای بازار مهم بوده است و چگونه باید تشخیص دهیم که در آن نماد سرمایه گذاران فروشنده بوده اند یا خریدار.

یکی از تکنیک هایی که می تواند به عنوان ابزار تابلو خوانی سهام باشد این است که در چه زمانی در صف فروش سهم بخریم و یا اینکه چگونه سهام با قدرت خریدار عالی را شناسایی کنیم و یا اینکه حجم معاملات در چه زمانی می تواند به عنوان یک سیگنال معاملاتی به حساب آید. همه موضوعات گفته شده از طریق تابلو خوانی مناسب در بازار حاصل می شود و هر چقدر سرمایه گذار درک بهتری از تابلو خوانی داشته باشد به نوبه خود بهتر می تواند موقعیت های مناسب در بازار را تشخیص دهد. به همین دلیل به همه سرمایه گذاران توصیه می شود که مطالب تابلو خوانی و بازار خوانی که در این سایت به صورت کامل در خصوص ان نوشته شده است را مطالعه کنند چرا که تابلو خوانی و بازار خوانی در بورس به عنوان بعد سوم تحلیل در بازار به حساب می آید.

 

نمادهای پربیننده بازار در صفحه سایت مدیریت فناوری

سایت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس WWW.TSETMC.COM به صورت روزانه نمادهای پربیننده بازار قرار میگیرد که تصویر آن در بخش زیر قابل مشاهده است. به عنوان مثال در شکل زیر نمادهای بانک ملت، خساپا، شپنا و … جز نمادهای پر بیینده قرار گرفته اند. حال باید بررسی کنیم که آیا در این نمادها به عنوان خریدار عمل کنیم و یا اگر این نمادها را داریم آنها را بفروشیم.

تابلو خوانی سهام

نمادهای پربیننده بازار در تابلو خوانی سهام

نمادهای پر بیننده بازار در تابلو خوانی سهام معمولا نمادهایی می باشند که سرمایه گذاران به صورت روزانه و در ساعت معاملات بازار آنها را رصد میکنند و از آنجا که با هر بار کلیک کردن بر روی نمادی، شمارنده سایت نماد را شناسایی میکند بنابراین آن را جز نمادهای پربیننده بازار قرار میدهد. حال هر چقدر میزان جستجوی سرمایه گذاران در نمادی بیشتر باشد به همان میزان نماد جز نمادهای پربیننده قرار میگیرد. پس نمادهای پربیننده بازار در تابلو خوانی سهام به معنی نمادهایی می باشد که بیشتر از سایر نمادها توسط سرمایه گذاران مورد بررسی قرار گرفته است.

حال سوال اصلی اینجاست که در تابلو خوانی سهام آیا نمادهای پربیننده بازار می تواند به عنوان یک سیگنال برای سرمایه گذار مد نظر قرار گیرد یا خیر. در این خصوص باید گفت در شرایطی که نماد جز نمادهای پربیننده بازار قرار میگیرد باید برای سرمایه گذار یک سیگنال باشد. بهتر است سیگنال را اینجا خرید در نظر نگیرید بلکه بهتر است سیگنال را هشدار در نظر بگیرید یعنی هشداری که باید سهم را بررسی کنید و به دنبال علت آن باشید که چرا نماد پر بیننده شده است. معمولا در بازار خوانی و تابلو خوانی سهام نمادهای پرببینده از اهمیت فراوانی برخوردارند و میتوانند سیگنال های کوتاه مدتی به سرمایه گذار دهند.

 

تابلو خوانی سهام

 

نکات قابل بررسی در نمادهای پر بیننده بازار در تابلو خوانی و بازار خوانی

در بررسی نمادهای پربیننده بازار حتما باید عوامل زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید روند حرکتی سهم را تشخیص دهید.

حجم معاملات سهم در تابلو خوانی سهام : حجم معاملات نمادی را که جز نمادهای پر بیننده بازار شده است را رصد کنید. تغییر حجم معاملات می تواند یک سیگنال برای تغییر روند حرکتی سهم باشد. ( پیشنهاد می شود مقاله حجم معاملات سهم و اثرات ان بر قیمت را مطالعه کنید ) به عنوان مثال در شکل بالا بانک ملت با حجم معاملات ۲۶۲ میلیون جز نمادهای پربیننده می باشد. حال فرض کنید که حجم معاملات روزانه بانک ملت در هفته گذشته در محدوده ۱۰۰ میلیون بوده است. بنابراین افزایش دو برابری حجم معاملات به عنوان یک هشدار معاملاتی است که باید همراه با عوامل دیگر مانند تحلیل تکنیکال سهم و قدرت خریدار به فروشنده مورد بررسی قرار گیرد.

تحلیل تکنیکال سهم: بعد از اینکه نماد پربیننده بازار حجم خاص هم داشت بهتر است نمودار آن را بررسی کنید و ببینید در چه محدوده قیمتی قرار دارد. ممکن است گاهی اوقات سهم جز نمادهای پربیننده بازار باشد و حجم معاملات هم افزایش یابد ولی با نگاهی به نمودار به این نتیجه می رسیم که سهم در محدوده مقاومتی است و فروش در آن محدوده اتفاق افتاده است و بیشتر فشار فروش در سهم می باشد. گاهی اوقات هم ممکن است سهم به لحاظ تکنیکالی در محدوده حمایتی باشد و به همین دلیل شاهد افزایش حجم معاملات سهم و ظاهر شدن آن در صفحه نمادهای پر بیننده باشیم که میتواند نشان دهنده رشد قیمت سهم در اینده باشد.

قدرت خریدار بالا در تابلو خوانی و بازار خوانی : البته گاهی اوقات سهم جز نمادهای پر بیننده بازار قرار میگیرد و با نگاهی به سهم به این نتیجه می رسیم که سهم قدرت خریدار به فروشنده آن در محدوده مناسبی قرار دارد. افزایش قدرت خریدار به فروشنده در نماد نشان میدهد که آن نماد توسط عده ای باحجم های بالا در حال خریداری می باشد . بنابراین اگر در این حالت شاهد برتری فروشنده به خریدار باشیم؛ نشان میدهد که آن نماد پر بیننده معاملاتی از جنس فروش دارد و باید از خرید آن خودداری کرد. البته در بحث مربوط به قدرت خریدار به فروشنده گفتیم که با استفاده از فیلتر قدرت خریدار به فروشنده به سادگی میتوان سهامی که قوی توسط برخی از سرمایه گذاران خریداری شده است را رصد کرد و مورد بررسی بیشتر قرار داد.

بنابراین در نمادهای پر بیننده بازار بهتر است هر بار این ۳ موضوع را چک کنید و در صورتی که سیگنال ورود در سهم داده شد وارد معاملات شوید و یا سهمی را که دارید بفروشید. یکی از بحث هایی که در کلاس آموزش تابلو خوانی در بورس بر روی آن تاکید دارم بررسی روزانه نمادها پر بیننده بازار با استفاده از مولفه های گفته شده می باشد که هر سرمایه گذاری به سادگی می تواند آن را در معاملات خود استفاده کرده و در جهت گرفتن سیگنال معاملاتی استفغاده کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی