آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

این وبلاگ در خصوص آموزش بورس و بازار سرمایه ویژه افرادی می باشد که قصد دارند یک سرمایه گذاری مناسب را شروع کنند.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تابلو خوانی و بازار خوانی : بهترین زمان معامله را تشخیص دهیم

در بخش های قبل در خصوص تابلو خوانی و بازار خوانی صحبت های زیادی داشتیم اما در این بخش قصد داریم به یکی از سوالات مهم سرمایه گذاران در خصوص زمان خرید سهم پاسخ دهیم. همیشه این سوال در ذهن سرمایه گذاران وجود دارد که چه زمانی از روز بهترین زمان معامله در بازار بورس می باشد. عموما در بین سرمایه گذاران رویه ثابتی برای این کار وجود ندارد و به همین دلیل عده ای ابتدای صبح را بهترین زمان برای فروش و پایان ساعت معاملات را بهترین زمان برای خرید سهم در نظر می گیرند و عده ای هم برعکس فکر میکنند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که بهترین زمان برای معاملات در بازار سرمایه چه زمانی است.

در بحث تابلو خوانی و بازار خوانی در بورس و در هنگام شروع معاملات، معمولا معاملات بین ساعت ۹:۰۰ تا ۹:۳۰ به صورت هیجانی تری دنبال می شود و به همین دلیل زمان مناسب تری برای فروش سهم به حساب می اید. اما این نکته را هم باید به خاطر داشت که در برخی از روزها خبرهای مثبتی در بازار منتشر می شود که ممکن است حجم معاملات را به یکباره افزایش دهد و از طرف دیگر باعث افزایش قیمت ها شود و به همین دلیل ممکن است با فروش سهم در ساعت ۹ تا ۹:۳۰ ممکن است بخشی از سود را از دست دهیم. اما موردی که گفته شد کمتر در بازار اتفاق می افتد. 

 

تابلو خوانی و بازار خوانی

 

به لحاظ تکنیکالی نیز می توان موضوع را اینگونه بیان کرد. هر سرمایه گذاری در هنگام خرید سهام برای خود هدف قیمتی دارد که با رسیدن به آن هدف قیمتی سهم خود را در بازار به فروش می رساند. حال اگر روند قبلی سهم صعودی باشد معمولا در ابتدای بازار معاملات با هیجان بیشتری دنبال می شود و با احتمال بالاتری امکان فروش سهم وجود دارد. از طرفی در بحث حمایت ها هم همین رویه وجود دارد. ممکن است در ابتدای بازار با نفوذ قیمت به محدوده حمایتی، فشار فروش در بازار افزایش یابد و سهم صف فروش شود. به همین دلیل فروش در ابتدای بازار می تواند از زیان بیشتر جلوگیری کند.

 

 تابلو خوانی و بازار خوانی : بهترین زمان برای خرید سهم

در بحث تابلو خوانی و بازار خوانی در بورس، بهتر است که ساعت ۱۲ تا ۱۲:۳۰ را مد نظر قرار داد. عموما در بیشتر روزهای بازار فشار فروش در ساعات پایانی افزایش می یابد و می توان سهم را با قیمت مناسب تری در بازار خرید. اگر بخواهیم به لحاظ تکنیکالی نیز این موضوع را بررسی کنیم باید گفت که کندل های شکل گرفته در نقاط حمایت و مقاومت باشد. بدین معنی که ما زمانی اقدام به خرید سهم میکنیم که یا مقاومت سهم شکسته شده و نمودار در آن محدوده تثبیت شده باشد و یا اینکه سهم در محدوده حمایت خود باشد.

معمولا در فاصله ساعت ۱۲ تا ۱۲:۳۰ می توان به نتیجه کامل تری از کندل شکل گرفته رسید که آیا سهم در محدوده های مقاومت و یا حمایت خود واکنش مناسبی نشان داده است یا خیر به بیان دیگر آیا قیمت سهم در آن محدوده تثبیت شده است یا خیر. به عنوان مثال در ساعت ۱۰:۳۰ ممکن است به لحاظ مقاومت قیمت محدوده خود را به بالا شکسته باشد اما سوال اینجاست که آیا در آن محدوده تثبیت شده است یا خیر. به همین دلیل ممکن است سرمایه گذار در آن محدوده سهم را بخرد و بعد از خرید نیز متحمل زیان شود.

جهت شرکت در کلاس آموزش تابلو خوانی در بورس کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی