آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

این وبلاگ در خصوص آموزش بورس و بازار سرمایه ویژه افرادی می باشد که قصد دارند یک سرمایه گذاری مناسب را شروع کنند.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

انتخاب سهم با استفاده از تحلیل بنیادی 

یکی از ابزارهایی که سرمایه گذاران برای بررسی قیمت سهام شرکت ها از آن استفاده میکنند تحلیل بنیادی است. تحلیل بنیادی در واقع تاثیر متغیرهای مالی مانند تغییرات فروش، بهای تمام شده و … بر صورت های مالی شرکت ها می باشد.

یکی از اشتباهات افراد مبتدی و حرفه ای در زمینه P/e این است که p/e شرکتی را با سایر شرکت های موجود در صنعت مقایسه کرده و اگر p/e آن کمتر بود نتیجه می گیرند که سهام شرکت ارزنده است و باید p/e آن به سطح سایر شرکت های گروه برسد در صورتی که پایین بودن p/e شرکت ارزنده بودن سهام نیست بلکه دلیل اصلی گزارش های سود و زیان ضعیف شرکت در آینده و انتظار کاهش سود هر سهم شرکت می باشد.

واقعیت این است که در بیشتر اوقات سهام نزدیک به ارزش جاری خود معامله می شوند. در نتیجه سهامی که p/e آن ۲۰ است و سهامی که p/e آن ۱۵ است هر کدام علتی دارند و بازار تحلیل خود را در مورد هر دو سهم انجام داده است. سهام شرکتی که p/e ان ۵ است حتما از عملکرد ضعیفی نسبت به سهام با p/e بالاتر برخوردار است.

اگر قیمت و p/e سهمی در آینده نزدیک تغییر کند حتما به دلیل ارتقا یا افت شرایط شرکت، حوادث و درآمد شرکت است.سهامی که p/e بالایی را دارا می باشند و خصوصا در صنایع با فناوری بالا باشد از نوسان و ناپایداری بالاتری برخوردار می باشد. قیمت سهامی که p/e آن بالاست ممکن است به طور موقتی بیشتر از ارزش واقعی خود معامله شود و این مسئله برای سهام با p/e پایین نیز صادق است.

بخشی از کتاب ” سهام نخرید مگر با شناخت رفتار و روانشناسی بازار”

تالیف: مهدی افضلیان

 

خرید آنلاین کتاب 

خرید تلگرامی با پست پیشتاز:  پیام دهید

 

 ———————————————————————–


حاشیه سود خالص

تکنیک تابلو خوانی سهام : نمادهای پربیننده

  • ۹۸/۰۴/۲۷
  • ایمان احمدیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی