آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

این وبلاگ در خصوص آموزش بورس و بازار سرمایه ویژه افرادی می باشد که قصد دارند یک سرمایه گذاری مناسب را شروع کنند.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مزایای سرمایه گذاری در بورس 

سرمایه گذاری در بورس همانند دیگر سرمایه گذارای ها دارای مزایایی می باشد که آن را به یکی از جذاب ترین سرمایه گذاری ها تبدیل کرده است. در ادامه برخی از این مزایا نام برده شده است.

۱- کسب درآمد

در بازار سرمایه به دو روش میتوان سود بدست اورد که شامل سود نقدی ( سودی که سالانه بین سهامداران توزیع می شود) و سود سرمایه ای (سود حاصل از افزایش قیمت سهام) می باشد که البته در بخش های بعدی در این خصوص به طور کامل صحبت می‌شود.

۲- امنیت و شفافیت در سرمایه گذاری

اگر به شما بگویند با سرمایه گذاری در کاری میتوانید بازدهی بالاتر از نرخ سود بانکی بدست بیاورید ولی از کیفیت و جزئیات سرمایه گذاری مطلع نباشید و ندانید که قرار است در کجا سرمایه گذاری کنید و آیا این کار شرعی و قانومنی است یا خیر، آیا حاضر به سرمایه گذاری در این کار هستید یا خیر؟ طبیعی است که پاسختان منفی می باشد.

یکی از مزایای سرمایه گذاری در بورس امنیت و برخورداری از حمایت توسط قانون می باشد. به عنوان مثال اگر فردی سهام شرکتی را خریداری کند و شرکت در پایان سال با وجود تصویب سود نقدی از پرداخت سود در مهلت مقرر خودداری کند، سهامدار میتواند از شرکت مذکور شرکت مذکور شکایت و سود نقدی خود را دریافت کند و یا شرکت هایی که در بورس خرید و فروش می شوند موظف می باشند اطلاعات مالی و عملکردی خود را منتشر کنند تا سرمایه گذاران با اطلاع و شناخت کافی نسبت به وضعیت شرکت، در خصوص خرید و فروش سهام آن شرکت تصمیم گیری کنند.

سرمایه گذاری در بورس

 ۳-حفظ سرمایه در مقابل تورم

با سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران عملا سرمایه خود را در برابر تورم پوشش داده و میتوان اثرات آن را خنثی کرد. گاهی اوقات ممکن است شخصی پول نقد در حساب خود داشته باشد و ناگهان نرخ ارز افزایش یابد و همراه با آن ارزش سایر دارایی ها مانند سکه، مسکن و .. افطایش یابد. در این حالت داشتن پول نقد در حساب یعنی کاهش یافتن ارزش دارایی. پس بهتر است همواره سرمایه گذاری کنیم تا ارزش پولمان کاهش پیدا نکند.

 

۴-قابلیت نقدشوندگی بالا

یکی از ویژگیهای دارایی خوب این است که سریعا به پول نقد تبدیل شود. به عنوان شما ماشین دارید و به هر دلیلی قصد فروش آن را دارید، پیدا کردن مشتری، توافق برای معامله، سند زدن و … از کلیه مشکلاتی هست که فروشنده ماشین دارد. اما افرادی که در بازار سرمایه فعالیت میکنند و قصد فروش سهم خود را دارند کافی است تقاضای فروش خود را وارد سامانه معاملاتی کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن سهم خود را بفروشند. امروزه با افزایش عمق بازار و از طرفی گسترش آن و افزایش فعالان بازار سرمایه در کم ترین زمان ممکن میتوان سهم را فروخت. همین موضوع سبب شده است تا درجه نقدشوندگی اوراق بهادار نسبت به سایر بازارها بالاتر باشد.

۵-متنوع کردن سرمایه گذاری‌ها

با توجه به تنوع اوراق بهاداری که در بورس عرضه می‌شود، این امکان به سرمایه‌گذاران داده می‌شود که ترکیب متنوعی از مجموع سهام را تشکیل داده و مجموع ریسک سرمایه‌گذاری خود در بازارهای دیگر، نظیر املاک و مستغلات، تجارت و.. را کاهش دهند.

منبع:

  • ۹۷/۱۱/۱۰
  • ایمان احمدیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی