آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

آموزش بورس و بازار سرمایه

آموزش سرمایه گذاری در بورس

این وبلاگ در خصوص آموزش بورس و بازار سرمایه ویژه افرادی می باشد که قصد دارند یک سرمایه گذاری مناسب را شروع کنند.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

قوانین معامله گری در بازارهای مالی

سرمایه گذاری در بورس دارای قوانین منحصر به فردی می باشد که هر سرمایه گذاری باید قبل از ورود، آن را بداند. هر سرمایه گذاری برای شروع معامله در بازارهای مالی و موفقیت در آن نیاز به رعایت یک سری اصول و قوانین دارد. یک معامله خوب و موفق نیاز به مقدماتی دارد که با در کنار هم قرار دادن آنها می تواند تریدهای موفقی داشته باشد. در بخش زیر سعی میکنیم چند نمونه از آنها را معرفی کنیم. از طرفی آموزش تحلیل بنیادی و آموزش تحلیل تکنیکال و آموزش تابلو خوانی در بورس می تواند در کنار شناخت تکنیک های معامله گری در بورس کمک فراوانی به موفقیت فرد کند.

۱- هیچ وقت با فکر سود وارد بازارهای مالی نشوید.

عمده افرادی که قصد فعالیت در بازار سرمایه می شوند در این فکر هستند که با ورود به این بازار سود خوبی کسب کنند و بعد از فعالیت کوتاه مدت از بازار خارج شوند. این تفکر موجب می شود که نتوانید به خوبی در بازار فعالیت کنید. پس هیچ گاه با ورود به این بازار دیدگاه کوتاه مدت نداشته باشید و با شروع سرمایه گذاری در بورس سعی کنید دیدگاه میان مدت و بلند مدت داشته باشید. قبل از ورود به بازار سرمایه بهتر است که مقاله “ آیا فرد مناسبی برای سرمایه گذاری در بورس هستید ” را بخوانید تا به این درک برسید که آیا بازار برای شما مناسب است یا خیر.

۲- به فکر حفظ سرمایه و مدیریت آن باشید و سعی کنید آن را حفظ کنید.

بعد از ورود به بازارهای مالی تلاش همه جانبه ای را برای حفظ سرمایه داشته باشید. این تفکر موجب می شود حساسیت بالایی در خرید سهام خود داشته باشید و هیچگاه رویکرد هیجانی را در بازار دنبال نکنید.

 

سرمایه گذاری در بورس

 

۳- در برابر موقعیت های معاملاتی خود سفت و سخت نباشید.

گاهی اوقات ممکن است با فکر اینکه سهمی شرایط مناسبی برای سوداوری دارد آن را خریداری کنید ولی برعکس آن اتفاق می افتد. تعصب بر روی سهم نداشته باشید و سعی کنید با رعایت قواعد مربوط و با زیان سهم را بفروشید.

۴- دائما در حال معامله نباشید و سعی کنید زمانی را برای استراحت خود اختصاص دهید.

 تعدد معاملات عامل اصلی زیان در بازار های مالی می باشد چرا که سرمایه گذار به دلیل هیجان در معاملات دائما دست به خرید و فروش بزند و زیان داشته باشد. از طرفی هم تعدد معاملات موجب این می شود که سرمایه گذار کارمزد زیادی را هر بار پرداخت کند. از طرفی معامله گر بایبد زمانی را برای استراحت در نظر گیرد چرا که معامله کردن در بازارهای مالی همواره دارای استرس می باشد و به همین دلیل سرمایه گذار باید زمانی را برای استراحت و ریلکس کردن اختصاص دهد تا با کسب انرژی دوباره بتواند معاملات جدیدی را ثبت کند.

۵- ضررها و سودهای خود را مقطعی حساب نکنید و از زیان ناراحت و از سود خوشحال نشوید.

دیدگاه خود را میان مدت برنامه ریزی کنید و ببینید برآیند معاملات شما به چه صورتی است. به عنوان مثال ابتدا یه بازه زمانی ۳ ماهه را برای خود در نظر بگیرید و سعی کنید همواره سهام مورد نظر خود را با تحلیل بنیادی و یا تحلیل تکنیکال خریداری کنید. اگر در بازه زمانی مورد نظر برایند مناسبی داشتید و عملکرد شما مثبت بود برای افزایش میزان سرمایه خود برنامه ریزی انجام دهید اما اگر به این نتیجه رسیدید که هنوز توان تحلیل و یا خرید سهم های مناسب را ندارید اقدامی برای افزایش دارایی خود انجام ندهید و سعی کنید قدرت تحلیل خود را بهبود ببخشید. حال اگر در یک مسیر سودآور قرار دارید به استراتژی و برنامه ریز خود پایبند باشید چرا که لازمه سرمایه گذاری در بورس صبر است.

 

 

۶- برای معاملات خود حد سود و حد زیان تعیین کنید و به آن پایبند باشید.

بسیاری از اوقات سرمایه گذاران برای معاملات خود حد زیان تعیین نمی کنند و به همین دلیل دامنه زیان خود را باز میگذراند تا جایی که امکان فروش سهم به دلیل کاهش بیش از حد قیمت برایشان وجود ندارد و به اصطلاح وارد باتلاق ضرر می شوند.

 

همه سرمایه گذاران در بازار سرمایه باید حداقل این ۶ قانون طلایی را یاد گرفته و سعی کنند به آن عمل کنند تا بتوانند معاملات موفقی را داشته باشند. از طرفی سرمایه گذاران باید قادر باشند حتما این قوانین را در معاملات خود به کار برده و استفاده کنند و صرفا بحث تئوری قضیه را فرا نگیرند.


بخش هایی از کتاب ” سهام نخرید مگر با شناخت رفتار و روانشناسی بازار

 خرید آنلاین کتاب 

 

پیشنهاد می‌کنم این مقالات را هم بخوانید:

به جای بانک در این اوراق سرمایه گذاری کنید

تابلو خوانی و تکنیک های معاملاتی در بورس : نماد پر بیننده

روانشناسی بازار بورس و عوامل موثر در موفقیت معامله گران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی